Please, Help for my shade foundation skin (pics) !

legolinae

Member
Hi everyone,

I would like to have help to find my good shade foundation because I live in France and I don't have a MAC Store, or a MUFE Store in my town
th_dunno.gif
I would like to have many advices for my oily skin tone, please
winkiss.gif

I have a skin which is similar to Rihanna.
these are pictures of me :

specktralo8.jpg
specktra2ya8.jpg

mememeql4.jpg
specktra3so3.jpg

(the last it's a recent picture of me, so my skin is less tan during the winter)

Thanks, and I'm sorry for my "bad" english, I don't speak very well
winks.gif

TISH1124

Well-known member
Maybe you could call MUFE and see if they would send you some samples...To be honest I think it is almost impossible for someone to tell you what color match shade you would be without seeing you in person....I know even going in to MAC and MUFE it was trial and error for me...buy it, try it and return it, exchange it ....so many times until I found the right match.
I am not sure if MAC sends samples but I am pretty sure I saw a few girls say they received samples from MUFE

Shoegal-fr

Well-known member
Mais tu vis dans quelle ville au fait? Il devrait y avoir un Sephora pas très loin, non?
En tout cas, sur le site, tu peux toujours commander et retourner le produit s'il ne te convient pas... Ils sont pas chiants chez Sephora lol

legolinae

Member
Oui, il y a 2 sephoras, mais ils ne vendent pas toutes les teintes et aucune ne me va
ssad.gif
Il n'y pas les teintes 140 à 153 et je pense que c'est celles-ci qui me correspondraient le mieux !
En tout cas merci pour le conseil, je vais commander sur le site et au pire je leur retournerais le produit (je ne savais pas qu'on pouvait faire ça lol)

Shoegal-fr

Well-known member
lol pas de problèmes! Tu as 90 jours pour rendre les produits, et en plus, tu peux les rendre dans un magasin Sephora, ce qui t'épargne les frais de port!!!