MAC in the Netherlands?

Corally

Well-known member
Rozz staat nu op 4. :eek:hboy: Jammer dat de kleur er nu al uit is! Kan je het beter zelf verven idd. Ik kan Light Year ook niet echt hebben denk ik door de gouden shimmers, ik moet 'm snel eens weer uitproberen. Adored heeft een hele andere finish en die staat zo mooi. :D Ik moet sowieso al m'n msf's langsgaan om te kijken wat ik weg wil doen, ik heb er een stuk of 20-25 maar sommige pak ik echt nooit. Tart & Trendy is mooi maar ik moet zeggen, zelfs met prep + prime gaat hij echt heel snel en heel lelijk van m'n lippen..
 

Innatchka

Well-known member
Hmm nu ik zo lees dat mijn porieen er niet mooier op worden, wil ik m toch niet echt denk ik! Adored was echt niet mijn ding, dus Light Year al helemaal niet dan! Wauw 25 is een mooie verzameling! Welke allemaal? Ik had er een in Refined en heb m weggedaan, heb recent Rio gekocht en die bevalt goed. Ook heb ik Golden Lariat van Wonder Woman collectie, helemaal mijn ding:) Ben echt een sucker voor bruin/roze/goud, warme en natuurlijke tinten. Ik hou t maar op by Candlelight voor mijn volgende aankoop. Btw ik heb al paar dagen echt zin om flink wat MAC te kopen! Gewoon een grote bestelling plaatsen bij ACW, ebay en de mac website. Beetje op jacht naar missende LE items. Duurt nog zo lang voordat er weer een mooie collectie uitkomt! Ik heb nog goed in kunnen houden, maar het is moeilijk!
 

MissHolland

Well-known member
Huh Rozz op 4? Toen ik gestemd had stond hij op de 2e plaats, het aantal stemmen stond er achter. Zal dan wel een foutje zijn geweest. Kan het nu niet meer terug vinden anders had ik even een print screen gemaakt. Jammer dat Rozz nu op 4 staat..

Innatchka, als je andere MSF's wel kan gebruiken dan Light Year waarschijnlijk ook wel. Als je bij ACW gaat bestellen dan is de Maybelline mineral powder luminous blush ook een aanrader. Ik heb er 2 van en van een kleur een BU. De kleuren die ik heb zijn niet meer te koop maar nog wel 2 andere kleuren. Ze blijven de hele dag zitten en gaan niet eerder van je huid tot je ze er af haalt. Echt een aanrader en zeker voor die prijs. Jammer dat ze niet meer gemaakt worden en nooit hier te koop zijn geweest. Hoop dat Maybelline ooit weer zulke blushers gaan maken. Die 2 die ik heb blijven beter/langer dan mijn MAC blushers zitten.
 

Corally

Well-known member
Voor een boel specktrettes is Light Year een holy grail msf en die hebben er dan ook een stuk of 4 gekocht.. en ik heb hem al bijna een jaar niet gebruikt dus ik weet het niet meer zo goed wat ik ervan vind.. dus niet gelijk afschrijven hoor. :lol: Ik ben echt dol op Refined! waarom heb je die weggedaan? En hoezo vind je Adored niks? Morgen post ik mijn msf lijst wel haha. Ik heb interesse in Indulge en ik wil misschien 1 pp van Pro Longwear en ik wil in ieder geval 1 lippie uitproberen van Retro Matte. Maar de leuke collecties zijn voorlopig ver te zoeken idd. Ben er stiekem wel blij mee, kan ik me op wat andere dingen richten dan LE's.. ik heb van de week lekker veel kleding gekocht. :D: En ik wil ook nog een Inglot palette erbij en misschien dat ik weer iets van de permanente lijn koop. Welke LE dingen wil je nog hebben dan? :) Ik zou eBay trouwens vermijden, teveel is nep.
 

Innatchka

Well-known member
Huh Rozz op 4? Toen ik gestemd had stond hij op de 2e plaats, het aantal stemmen stond er achter. Zal dan wel een foutje zijn geweest. Kan het nu niet meer terug vinden anders had ik even een print screen gemaakt. Jammer dat Rozz nu op 4 staat.. Innatchka, als je andere MSF's wel kan gebruiken dan Light Year waarschijnlijk ook wel. Als je bij ACW gaat bestellen dan is de Maybelline mineral powder luminous blush ook een aanrader. Ik heb er 2 van en van een kleur een BU. De kleuren die ik heb zijn niet meer te koop maar nog wel 2 andere kleuren. Ze blijven de hele dag zitten en gaan niet eerder van je huid tot je ze er af haalt. Echt een aanrader en zeker voor die prijs. Jammer dat ze niet meer gemaakt worden en nooit hier te koop zijn geweest. Hoop dat Maybelline ooit weer zulke blushers gaan maken. Die 2 die ik heb blijven beter/langer dan mijn MAC blushers zitten.
Bedankt voor de tip! Ik heb ze weleens voorbij zien komen. Ze geven een hele mooie subtiele glow! Ik heb jaren geleden stage bij Maybelline gelopen..dus heb sinds die tijd een beetje Maybelline product overload:p. Heb al heel lang niets van Maybelline of Loreal gekocht! Hoewel ze allemaal hele goede producten hebben, zijn er zoveel andere producten om uit te proberen! MSFs hebben toch iets heel intens! Ik zal nooit reactie van mijn vriend vergeten. Ik had net voor het eerst Rio op mijn wangen..zegt ie wow wat heb jij veel makeup op vandaag! Terwijl ik altijd full face makeup heb en van een smokey eye hou:p
 

Innatchka

Well-known member
Voor een boel specktrettes is Light Year een holy grail msf en die hebben er dan ook een stuk of 4 gekocht.. en ik heb hem al bijna een jaar niet gebruikt dus ik weet het niet meer zo goed wat ik ervan vind.. dus niet gelijk afschrijven hoor. :lol: Ik ben echt dol op Refined! waarom heb je die weggedaan? En hoezo vind je Adored niks? Morgen post ik mijn msf lijst wel haha. Ik heb interesse in Indulge en ik wil misschien 1 pp van Pro Longwear en ik wil in ieder geval 1 lippie uitproberen van Retro Matte. Maar de leuke collecties zijn voorlopig ver te zoeken idd. Ben er stiekem wel blij mee, kan ik me op wat andere dingen richten dan LE's.. ik heb van de week lekker veel kleding gekocht. :D: En ik wil ook nog een Inglot palette erbij en misschien dat ik weer iets van de permanente lijn koop. Welke LE dingen wil je nog hebben dan? :) Ik zou eBay trouwens vermijden, teveel is nep.
Haha ja ik merk het! Heb veel reviews gelezen en swatches gezien. Ziet er super uit! Vooral die swatch bij Temptalia. .dat is exact hoe ik wil dat mijn wangen uitzien:p Maar realiteit is toch wat anders helaas. Ik ben een NC25 en heb yellow toned huidskleur. Ik heb echt een aparte tint, niet heel blank maar ook niet medium. Ik ben een Russische dus misschien vandaar;) Ik merk dat alle blushes/highlighters die koele tinten of lichtkleurige glitter hebben mijn huid grauw doen uitzien. Is misschien lastig uit te leggen haha..maar ik hou echt van een warme gloed! Bijv warm soul blush is mijn aller aller lievelings mineralize blush ooit! Golden Lariat en by Candlelight hebben weer veel overeenkomsten. Dus ik merk dat ik toch terugga naar dat soort kleuren. Ik heb niets van To the Beach collectie, Heavenly Creatures en Marcel Wanders. Ik wil nog heel graag Volcanic Ash Exfoliator en Mask, een van de tendertones die vorig jaar zijn uitgekomen. Verder zou ik het echt super vinden als ik iets (geen lip producten) van Moonbathe, Lure en Royal Assets zou kunnen krijgen!
 

Innatchka

Well-known member
Ik wil trouwens ook een paint pot (Tailored Grey) en een retro matte lipstick! Wil je niets van de Antonio Lopez collectie dan? En wie weet hebben we geluk met Illustrated;) Maar mocht je morgen toch in je MSFs gaan graven:p Zou je een swatch kunnen doen van Refined en Light Year naast elkaar? Heb ik beetje een referentiepunt:)
 

Corally

Well-known member
Ik zit ook rond de NC25 met een erge gele ondertoon haha. Warm Soul is heel mooi ja, moet 'm weer eens gebruiken. Wat wil je dan allemaal van Heavenly Creatures? Ik ga daar waarschijnlijk een paar dingen van wegdoen dus misschien heb ik iets dat jij wilt hebben. :) Antonio Lopez en Illustrated sla ik over, vind het echt niet boeiend. :lol: Al vind ik een van die make-up tassen wel heel leuk, maar ik no way dat ik zoveel geld aan uitgeven aan een make-up tas. Ik heb net even mijn msf's bij elkaar gezocht: Lightscapade Perfect Topping Pearl Soft And Gentle Whisper Of Gilt (edsf) Superb (edsf) Porcelain Pink By Candlelight Adored Refined Redhead Light Year Stereo Rose Rose Quartz (gaat weg) Blonde Global Glow Glorify (edsf) (gaat weg) Star Wonder Centre Of The Universe (x2) (1 gaat weg) Petticoat (gaat weg) Earthshine Van een paar weet ik dus al dat die weggaan, over een paar andere twijfel ik heel erg. :lol: Ik post straks wel een foto van Refined en Light Year.
 

Corally

Well-known member
Links Light Year, rechts Refined. :)
1000
 

Innatchka

Well-known member
Dan denk ik dat wij beetje zelfde tint hebben. Alleen heb jij wat donkerder haar..die kunnen net wat neer hebben denk ik. In de zomer ben ik goudblond, dan kan ik niet echt donkere of felle tinten dragen Oeeh wat een mooie en complete lijst! Zou niet weten wat je nog meer nodig hebt haha;) Ik ben iig wel van plan Warm Soul te kopen, als ie weer online verkrijgbaar is. Ik heb wel interesse in Rose Quartz en event Center of the Universe. Moet daar ff wat research naar doen. Wat bevalt je niet aan deze tinten? Light Year kijkt idd heel erg op Refined.alleen iets rozer. Weet nog steeds niet wat ik van moet vinden:p
Ik zit ook rond de NC25 met een erge gele ondertoon haha. Warm Soul is heel mooi ja, moet 'm weer eens gebruiken. Wat wil je dan allemaal van Heavenly Creatures? Ik ga daar waarschijnlijk een paar dingen van wegdoen dus misschien heb ik iets dat jij wilt hebben. :) Antonio Lopez en Illustrated sla ik over, vind het echt niet boeiend. :lol: Al vind ik een van die make-up tassen wel heel leuk, maar ik no way dat ik zoveel geld aan uitgeven aan een make-up tas. Ik heb net even mijn msf's bij elkaar gezocht: Lightscapade Perfect Topping Pearl Soft And Gentle Whisper Of Gilt (edsf) Superb (edsf) Porcelain Pink By Candlelight Adored Refined Redhead Light Year Stereo Rose Rose Quartz (gaat weg) Blonde Global Glow Glorify (edsf) (gaat weg) Star Wonder Centre Of The Universe (x2) (1 gaat weg) Petticoat (gaat weg) Earthshine Van een paar weet ik dus al dat die weggaan, over een paar andere twijfel ik heel erg. :lol: Ik post straks wel een foto van Refined en Light Year.
;
 

Corally

Well-known member
Mijn haar is heel donkerbruin, zit tegen zwart aan haha. Ik ben de laatste tijd ook erg kieskeurig hoor omdat ik al zoveel heb, ik sla heel veel collecties/mooie producten over. Van Center of the Universe heb ik er 2 en ik vind hem heel mooi maar zo vaak pak ik hem niet meer dus ik wil mijn BU verkopen en Rose Quartz heb ik ook maar een keer gebruikt sinds ik hem heb dus ik wil er gewoon vanaf haha. Ik ben sowieso nog steeds bezig met m'n hele stash te destashen dus als ik klaar ben kan ik de mac lijst (en wat dingen van andere merken) wel naar geïnteresseerden PM'en want ik ben niet van plan om een verkooptopic te openen op specktra maar op een nederlands forum.
 

Ladyhawke

Well-known member
Wat een mooie collectie Msf's Corally ;). Ik heb nu 8 Msf's en 14 Mac blushes, en dat binnen een half jaar gespaard haha ik wil niet weten hoeveel ik er over een jaar heb. Gelukkig komen er inderdaad niet zulke boeiende collecties aan de komende tijd (vind ik).

Ik heb vandaag weer Riri Woo op samen met Cherry lipliner en prep and prime lip en oooh ik houd van deze lipstick hij blijt ook de hele dag mooi zitten! Met de aankomende collectie koop ik er nog 1 (of 2 :p)
 

Corally

Well-known member
Wat een mooie collectie Msf's Corally ;). Ik heb nu 8 Msf's en 14 Mac blushes, en dat binnen een half jaar gespaard haha ik wil niet weten hoeveel ik er over een jaar heb. Gelukkig komen er inderdaad niet zulke boeiende collecties aan de komende tijd (vind ik). Ik heb vandaag weer Riri Woo op samen met Cherry lipliner en prep and prime lip en oooh ik houd van deze lipstick hij blijt ook de hele dag mooi zitten! Met de aankomende collectie koop ik er nog 1 (of 2 :p)
Thanks! En dat doe je heel snel haha. Ik vind de aankomende RiRi collectie echt zo lelijk, die verpakking alleen al. :sick: Heel misschien dat ik Talk That Talk wil maar ik denk dat ik de hele collectie skip. Kunnen jullie weer allemaal op Rozz stemmen vandaag? :D Hij staat nu weer op 3 maar Flavour zit er vlak achter.
 

Innatchka

Well-known member
Mijn haar is heel donkerbruin, zit tegen zwart aan haha. Ik ben de laatste tijd ook erg kieskeurig hoor omdat ik al zoveel heb, ik sla heel veel collecties/mooie producten over. Van Center of the Universe heb ik er 2 en ik vind hem heel mooi maar zo vaak pak ik hem niet meer dus ik wil mijn BU verkopen en Rose Quartz heb ik ook maar een keer gebruikt sinds ik hem heb dus ik wil er gewoon vanaf haha. Ik ben sowieso nog steeds bezig met m'n hele stash te destashen dus als ik klaar ben kan ik de mac lijst (en wat dingen van andere merken) wel naar geïnteresseerden PM'en want ik ben niet van plan om een verkooptopic te openen op specktra maar op een nederlands forum.
Ja ik ken zeker dat gevoel van teveel hebben;) ik heb mijn stash tij geleden opgeruimd. .dus beetje aanvullen mag:p Stuur je lijst ook naar mij! Heb wat fotos van de meerendeel van mijn MAC collectie toegevoegd Op dit moment heb ik echt teveel oogschaduw (depotted staan niet op foto) en beauty powders! Sommmige zijn collectors items, dus die gebruik ik niet. Dus kan wel wat bij toch:p
 

Eleentje

Well-known member
Ik ben een Russische dus misschien vandaar;)
Dat dacht ik al, met je forum naam :) Привет!
friends.gif


Ik stem zo veel ik kan op Rozz, maar ik heb geen mogelijkheid om meerdere malen te stemmen (en eerlijk gezegd geen zin om allerlei capriolen uit te halen om dat wel te kunnen doen).
bangdesk.gif

Ik stem via mijn telefoon, op mijn werk en thuis op verschillende browsers :)
 

Pinkdollface

Well-known member
Ik heb nooit zelf op kamers gezeten, toen ik studeerde, maar ik weet van easykamer.nl (mijn zusje was een moderator op die website). Ook zag ik laatst iets wat "The Student Hotel" heet voor als je echt niets beters kan vinden (want ik vind 595 euro p/m echt duur, ik denk dat ze zich voornamelijk op internationale studenten richten). Heel veel succes met je zoektocht!
Pfff, absoluut! Een van mijn vriendinnen heeft me gevraagd om bridal makeup bij haar te doen voor haar trouwerij. Dat maakte me super zenuwachtig, omdat ik daarvoor alleen maar een keer mijn zusje heb opgemaakt voor een fotoshoot. Het leek me een echt moeilijke klus, omdat er veel meer regels zijn voor bridal make up en ook minder ruimte voor fouten doordat er veel close up foto's worden gemaakt. Daarnaast moest het ook nog binnen 1 uur klaar zijn. Oh, en haar ogen waren niet helemaal symmetrisch, duuuuuuuuuus....

Gelukkig maar hebben wij wat trials vooraf gedaan, zodat we konden uitzoeken welke look voor het beste werkt. Dus toen ik eindelijk voor het echt moest doen, was ik echt relaxed (alhoewel ik kan nog steeds ECHT NIET bij iemand anders mascara aanbrengen). Daarna mocht ik ook nog bij haar moeder een touch up doen (toen ging ik wel een beetje flippen, omdat ik totaal geen ervaring heb met oudere huid). Uiteindelijk is het wel gelukt allemaal, en ik heb nog veel complimentjes gehad over mijn werk. Men vond dat de make up erg professioneel eruit zag.

Ik was wel trots dat het goed gelukt was, maar vind mezelf nog steeds een beginner. Ik moet nog steeds zo veel dingen leren! Na deze ervaring ben ik gaan overwegen om in de toekomst een visagie opleiding te doen. Gewoon meer voor mezelf dan om echt geld daarmee te gaan verdienen. Of misschien pik ik tegen die tijd genoeg op via de forums / tutorials :)

Dat dacht ik al, met je forum naam :) Привет!
friends.gif


Ik stem zo veel ik kan op Rozz, maar ik heb geen mogelijkheid om meerdere malen te stemmen (en eerlijk gezegd geen zin om allerlei capriolen uit te halen om dat wel te kunnen doen).
bangdesk.gif

Ik stem via mijn telefoon, op mijn werk en thuis op verschillende browsers :)
Leuk om jou ervaring te horen met het opmaken van andere! Gelukkig kon je een paar keer oefenen. Ik zou ook echt zenuwachtig zijn voor zoiets belangrijks. Wel fijn dat je er veel complimenten over kreeg. De make-up die ik bij die vriendin deed was gewoon voor de lol, dus maakte ik me er niet druk om. Ik wil ook nog een visagie opleiding volgen, maar eerst mijn natuurkunde opleiding maar eens afmaken.
 

Innatchka

Well-known member
Gek, de foto's die ik heb toegevoegd zijn niet gepost en uploaden via pc lukt ook niet! Keeps on crashing..oh well, andere keer dan maar! @Eleentje Spasibo! Goed geraden;) Mijn echte naam is Inna en Innatchka is een koosnaampje..daar houden russen wel van:p Hoe overleeft jullie make up met dit weer? Foundation kan je nu wel vergeten! En zonder foundation vind ik blush of msf ook niet mooi
 

Pinkdollface

Well-known member
Hoe overleeft jullie make up met dit weer? Foundation kan je nu wel vergeten! En zonder foundation vind ik blush of msf ook niet mooi
Met dit weer draag ik liever een BB cream (van Mac of Guerlain) met een poeder (MSFN of Invisible Set Powder). Waar heb je de foto's proberen te posten? Ik heb bij je profiel gekeken en daar staan wel een aantal nieuwe foto's in je Default album.
 

Corally

Well-known member
Gek, de foto's die ik heb toegevoegd zijn niet gepost en uploaden via pc lukt ook niet! Keeps on crashing..oh well, andere keer dan maar! @Eleentje Spasibo! Goed geraden;) Mijn echte naam is Inna en Innatchka is een koosnaampje..daar houden russen wel van:p Hoe overleeft jullie make up met dit weer? Foundation kan je nu wel vergeten! En zonder foundation vind ik blush of msf ook niet mooi
Ik draag normaal eigenlijk het hele jaar door dezelfde foundations maar de laatste tijd vind ik MSFN met blot powder wel heel fijn. MSFN kan mijn vette huid niet aan dus daarom gebruik ik wat blot powder eroverheen. Maar ik denk dat ik een keer studio fix powder moet proberen. Ik heb net op je profiel gekeken en daar staan je foto's idd. Mooie collectie hoor! :)
 
Top