MAC in the Netherlands?

Pinkdollface

Well-known member
Corally wat fijn trouwens dat je Tart & Trendy ook mooi vind, maar jammer dat hij niet mooi vervaagt. Heb je hem al een paar keer geprobeerd? Soms heb ik dat ook met lustres en dan zijn mijn lippen gewoon niet in de juiste conditie. Zorg je er ook voor dat je geen lipbalm meer op hebt voor je de lipstick aanbrengt? Ik hoop dat je hem toch nog kan laten werken, zodat je van de leuke kleur kan genieten:)
 

Innatchka

Well-known member
Ik draag normaal eigenlijk het hele jaar door dezelfde foundations maar de laatste tijd vind ik MSFN met blot powder wel heel fijn. MSFN kan mijn vette huid niet aan dus daarom gebruik ik wat blot powder eroverheen. Maar ik denk dat ik een keer studio fix powder moet proberen. Ik heb net op je profiel gekeken en daar staan je foto's idd. Mooie collectie hoor! :)
Oh haha wat gek! Heb ze toch echt in mijn bericht gevoegd;) staan er nu waarschijnk stuk of 10 teveel:p via mijn tel kan ik ze niet zien. Ik heb ook vette huid! Wat ik nu gebruik is Ben Nye Banana powder. Absorbeert heel goed! Alleen nadeel is dat het een losse poeder is die je niet mee kan nemen. Ik heb t geprobeerd te persen in een compact..maar dat lukte gewoon niet! Poeder wilde zich niet mengen met vloeistof. .zo absorberend is deze dus;) Wat ik trouwens niet snap hoe meiden in Miami en Los Angeles zo fris en mooi uitzien met de hitte! Ik doe het ze niet na;)
 

Innatchka

Well-known member
Met dit weer draag ik liever een BB cream (van Mac of Guerlain) met een poeder (MSFN of Invisible Set Powder). Waar heb je de foto's proberen te posten? Ik heb bij je profiel gekeken en daar staan wel een aantal nieuwe foto's in je Default album.
Fotos zijn inmiddels terecht;) Bevalt de MAC BB? Ik twijfel nog of ik deze moet kopen. Light plus matcht niet echt bij mijn huid. Ik geloof dat in USA nieuwe tinten zijn bijgekomen! Weet niet of deze in NL gereleased worden?
 

Corally

Well-known member
Oh haha wat gek! Heb ze toch echt in mijn bericht gevoegd;) staan er nu waarschijnk stuk of 10 teveel:p via mijn tel kan ik ze niet zien. Ik heb ook vette huid! Wat ik nu gebruik is Ben Nye Banana powder. Absorbeert heel goed! Alleen nadeel is dat het een losse poeder is die je niet mee kan nemen. Ik heb t geprobeerd te persen in een compact..maar dat lukte gewoon niet! Poeder wilde zich niet mengen met vloeistof. .zo absorberend is deze dus;) Wat ik trouwens niet snap hoe meiden in Miami en Los Angeles zo fris en mooi uitzien met de hitte! Ik doe het ze niet na;)
Ja ik snap dat ook niet haha. Ik wil ook al een tijdje banana powder hebben! Ik hoor er zoveel goeds over.
Corally wat fijn trouwens dat je Tart & Trendy ook mooi vind, maar jammer dat hij niet mooi vervaagt. Heb je hem al een paar keer geprobeerd? Soms heb ik dat ook met lustres en dan zijn mijn lippen gewoon niet in de juiste conditie. Zorg je er ook voor dat je geen lipbalm meer op hebt voor je de lipstick aanbrengt? Ik hoop dat je hem toch nog kan laten werken, zodat je van de leuke kleur kan genieten:)
Ik heb hem nu twee keer gebruikt, 1 keer met p+p lip en 1 keer zonder en vreemd genoeg vervaagd het zonder p+p lip wel iets mooier en iets minder snel. Met een uurtje is het meeste al verdwenen. Naja, lustres blijven sowieso niet zo lang zitten natuurlijk.
 

Innatchka

Well-known member
Als interesse hebt kan je wel een sample sturen. Ik heb zoveel product! Ik heb deze bij Camera Ready cosmetics besteld..hij was een tijd uitverkocht. Ik denk dat je m goed kan hebben...hij is heel geel;)
 

Pinkdollface

Well-known member
Ik heb hem nu twee keer gebruikt, 1 keer met p+p lip en 1 keer zonder en vreemd genoeg vervaagd het zonder p+p lip wel iets mooier en iets minder snel. Met een uurtje is het meeste al verdwenen. Naja, lustres blijven sowieso niet zo lang zitten natuurlijk.
Ik gebruik lustres tegenwoordig ook liever zonder prep + prime. Dan hechten ze mooier aan mijn lippen. Jammer inderdaad dat lustres altijd zo snel vervagen, maar ik vind de transparante finish bij deze kleur zo mooi dat ik het er voor over heb.
 

Corally

Well-known member
Als interesse hebt kan je wel een sample sturen. Ik heb zoveel product! Ik heb deze bij Camera Ready cosmetics besteld..hij was een tijd uitverkocht. Ik denk dat je m goed kan hebben...hij is heel geel;)
De normale witte ''translucent'' poeders zorgen toch wel een beetje voor een witte waas dus ik denk dat deze goed is idd. Matteert hij ook lang? Hij is nu in stock op die website dus ik denk dat ik de 3oz ga bestellen.. ik weet dat dat heel veel is maar die is maar 2 euro duurder dan de 1,5oz lol. :lol: Even kijken wat ik nog meer wil bestellen, ik wil sowieso wat La Femme blushes uitproberen. :D
 

Corally

Well-known member
Ik gebruik lustres tegenwoordig ook liever zonder prep + prime. Dan hechten ze mooier aan mijn lippen. Jammer inderdaad dat lustres altijd zo snel vervagen, maar ik vind de transparante finish bij deze kleur zo mooi dat ik het er voor over heb.
Tart & Trendy is de eerste lustre die ik met p+p gebruikt heb dus ik denk dat het probleem is idd. Ik ga het voortaan weer zonder doen. M'n lippen worden altijd zo 'juicy' van lustres, me like!
 

Innatchka

Well-known member
De normale witte ''translucent'' poeders zorgen toch wel een beetje voor een witte waas dus ik denk dat deze goed is idd. Matteert hij ook lang? Hij is nu in stock op die website dus ik denk dat ik de 3oz ga bestellen.. ik weet dat dat heel veel is maar die is maar 2 euro duurder dan de 1,5oz lol. :lol: Even kijken wat ik nog meer wil bestellen, ik wil sowieso wat La Femme blushes uitproberen. :D
Hij matteert zeker lang! In begin heb je hele matte look, maar dat zakt wel in in de loop van de dag en ziet het meer natuurlijk uit. Hij dekt ook heel goed. Je moet wel uitkijken met droogheden op je gezicht...hij is zo mattrend dat ze extra te zien zillen zijn. Ik heb ook de grote flacon..poeder for life;) Heb de blushes nooit uitgeprobeerd! Wel de Mehron Tattoo Colour Wheel. Wat een verschrikking was dat! Ik dacht heb ik een mooie dekkende concealer/contour set, maar helaas. De kleuren waren te donker. De consistentie van het product was vies plakkerig, had een lichte glans bij aanbrengen en creased like crazy! Echt een afrader. In Amsterdam heb je Backstage, waar al die producten ook te koop zijn. Ietsje duurder, maar je kan ze wel goed bekijken/uitpoberen. Ik heb dat gedaan en hoef eigenlijk niet echt wat van Mehron of Ben Nye te hebben meer:)
 

Corally

Well-known member
Hij matteert zeker lang! In begin heb je hele matte look, maar dat zakt wel in in de loop van de dag en ziet het meer natuurlijk uit. Hij dekt ook heel goed. Je moet wel uitkijken met droogheden op je gezicht...hij is zo mattrend dat ze extra te zien zillen zijn. Ik heb ook de grote flacon..poeder for life;) Heb de blushes nooit uitgeprobeerd! Wel de Mehron Tattoo Colour Wheel. Wat een verschrikking was dat! Ik dacht heb ik een mooie dekkende concealer/contour set, maar helaas. De kleuren waren te donker. De consistentie van het product was vies plakkerig, had een lichte glans bij aanbrengen en creased like crazy! Echt een afrader. In Amsterdam heb je Backstage, waar al die producten ook te koop zijn. Ietsje duurder, maar je kan ze wel goed bekijken/uitpoberen. Ik heb dat gedaan en hoef eigenlijk niet echt wat van Mehron of Ben Nye te hebben meer:)
Klinkt zo fijn! Ik heb wel vaak wat velletjes op m'n neus dus daar moet ik wel oppassen, maar dat heb ik met elke poeder. Er is zelfs een 8oz versie hè, dan heb je echt genoeg poeder voor je hele leven lol. Die blushes schijnen echt geweldig te zijn, heel gepigmenteerd en blijven langer op je gezicht zitten dan mac blushes.. en ze kosten geen drol (iets meer dan 2 euro). Camera ready heeft 45 kleuren en dat zijn ze volgens mij niet eens allemaal. Ik wil er een paar uitproberen dus dat wordt moeilijk kiezen haha. Backstage heeft ook een website en de banana powder is 30 euro.. eeh ik bestel wel bij camera ready. :lol: Die wheels lijken me ook helemaal niks! Ik heb verder ook niet zoveel met die merken.. al ben ik wel benieuwd naar de Kryolan Anti-Shine Powder want die schijnt ook super te matteren, maar die is ook weer wit dus ik ga eerst wel de banana powder proberen.
 

Innatchka

Well-known member
Ik ben echt benieuwd wat je van die poeder gaat vinden! Het geheim van het matterende effect is de rijstpoeder die erzin zit. Ze zeggen toch ook dat je een natte telefoon in rijst moet leggen, vandaar;) Er zitten nagenoeg ook talk, zink en parabenen in. Gelukkig gebruik je maar een heel klein beetje met een kwast.

Ik heb de anti-shine producten bij Backstage goed bekeken. Ik heb er persoonlijk geen goed gevoel over. Volgens mij zijn ze heel slecht voor je huid. Dit soort producten werken wel goed, maar zijn meer bedoeld om artiesten voor een paar uur shine-free op de podium te maken. Niet voor gewoon volk om hele dag door te dragen.

In probeer nu zo weinig mogelijk op mijn huid te smeren. In begin was ik ook heel enthousist over primers etc, totdat ik dermatitis op mijn gezicht kreeg! Verschrikkelijke uitslag die maanden heeft aangehouden en waarvoor ik antibiotica moest slikken. Mijn huid heeft nooit problemen gehad, dus ik schrok mij rot. Mijn dermataloog zei dat het komt omdat mensen tegenwoordig teveel op hun huid smeren (cremes, serums, maskers en scrubs). Je huid raakt daardoor uitgedroogd en uitgeput en de huidweefsel kan dan ontstoken raken. Het is natuurlijk ook waar dat de beauty industrie wil dat wij zoveel mogelijk kopen! Dat is eigenlijk helemaal niet nodig, je huid kan zich goed herstellen. Een goede moisturizer is voldoende (juist bij een vette huid). Omdat ik make-up draag moet ik wel een reinigingsmiddel gebruiken, maar alles zo natuurlijk mogelijk! Mijn huid is nu weer oke, maar ik ben heel bewust bezig wat makeup betreft. Blushes en poeders heb ik niet zoveel rpoblemen mee. Het is echt dat vloeibare wat op je gezicht zit en ook diep in je huid wordt geabsorbeerd.
 

Ladyhawke

Well-known member
Met dit weer draag ik nauwelijks make up eigenlijk. Het is nu zo warm dat het er bij mij vanaf glijdt en op het strand let toch niemand er op haha. Wat dat betreft vind ik de winter fijner qua make up, dan kan ik wat meer losgaan met donkerdere kleuren en donkere lipstick :). Ik wil altijd nog graag die anti oil spray van Urban Decay proberen, ik mis de Sephora :(
 

Corally

Well-known member
Met dit weer draag ik nauwelijks make up eigenlijk. Het is nu zo warm dat het er bij mij vanaf glijdt en op het strand let toch niemand er op haha. Wat dat betreft vind ik de winter fijner qua make up, dan kan ik wat meer losgaan met donkerdere kleuren en donkere lipstick :). Ik wil altijd nog graag die anti oil spray van Urban Decay proberen, ik mis de Sephora :(
Ik gebruik nu die van bottle in a bottle maar die vind ik eigenlijk niet echt fijn en ik heb 2 UD all nighter's gekocht toen ik wist dat Sephora wegging. Maar je kan het ook bij beautybay kopen hè, volgens mij is het even duur als het bij Sephora met korting was.
 

Corally

Well-known member
Ik ben echt benieuwd wat je van die poeder gaat vinden! Het geheim van het matterende effect is de rijstpoeder die erzin zit. Ze zeggen toch ook dat je een natte telefoon in rijst moet leggen, vandaar;) Er zitten nagenoeg ook talk, zink en parabenen in. Gelukkig gebruik je maar een heel klein beetje met een kwast. Ik heb de anti-shine producten bij Backstage goed bekeken. Ik heb er persoonlijk geen goed gevoel over. Volgens mij zijn ze heel slecht voor je huid. Dit soort producten werken wel goed, maar zijn meer bedoeld om artiesten voor een paar uur shine-free op de podium te maken. Niet voor gewoon volk om hele dag door te dragen. In probeer nu zo weinig mogelijk op mijn huid te smeren. In begin was ik ook heel enthousist over primers etc, totdat ik dermatitis op mijn gezicht kreeg! Verschrikkelijke uitslag die maanden heeft aangehouden en waarvoor ik antibiotica moest slikken. Mijn huid heeft nooit problemen gehad, dus ik schrok mij rot. Mijn dermataloog zei dat het komt omdat mensen tegenwoordig teveel op hun huid smeren (cremes, serums, maskers en scrubs). Je huid raakt daardoor uitgedroogd en uitgeput en de huidweefsel kan dan ontstoken raken. Het is natuurlijk ook waar dat de beauty industrie wil dat wij zoveel mogelijk kopen! Dat is eigenlijk helemaal niet nodig, je huid kan zich goed herstellen. Een goede moisturizer is voldoende (juist bij een vette huid). Omdat ik make-up draag moet ik wel een reinigingsmiddel gebruiken, maar alles zo natuurlijk mogelijk! Mijn huid is nu weer oke, maar ik ben heel bewust bezig wat makeup betreft. Blushes en poeders heb ik niet zoveel rpoblemen mee. Het is echt dat vloeibare wat op je gezicht zit en ook diep in je huid wordt geabsorbeerd.
Ik denk dat ik het gewoon bij de banana powder en de blushes houd. Ik wil eigenlijk nog wel een occ stained gloss maar die staat op pre-order, jammer! Eerst even wat blushes uitzoeken dus . :D Haha ik wist dat niet eens van de natte telefoon. Ja ik snap dat je dan veel voorzichtiger ben met make-up! Ik weet niet zo goed wat ik van de anti-shine powder moet vinden.. ik lees allemaal positieve reviews op makeupalley maar het is inderdaad bedoeld voor theatrale doeleinden. Ik hoop trouwens dat Ben Nye ooit een pressed versie gaat maken van de banana powder, want ik heb eigenlijk een hekel aan losse poeders. :haha:
 

Innatchka

Well-known member
Lastig is dat, kleuren uitzoeken! Vooral als er heel veel keus is. Swatches kijken en reviews lezen, heb je wel beetje voorpret;) Dat van de telefoon heb ik the hardway geleerd na fietsen in de regen. Rijst absorbeert al het vocht in de telefoon, zelfs van deleine en moeilijk te bereiken hoekjes. Dus zal t ook wel goed komen met je gezicht:p Banana powder is altijd all over the place bij mij! Heb t geprobeerd te persen maar het is niet gelukt, veel product verspild. Dus laat ik t aan de pro's over;) Over blushes besproken. Ik heb weer pink swoon ontdekt. Een roze kleur dat ik wel kan hebben. Hij is mat en niet heel heftig. Fleurt je gezicht echt op! Heel mooi met grijze tinten
 

Pinkdollface

Well-known member
Ben Nye is toch ook een theatraal merk net als Kryolan. Dus dan kan de Banana powder toch ook slecht zijn voor je huid wanneer je het voor een langere periode draagt als de Anti-Shine powder slecht is op die manier?
 

Corally

Well-known member
Ben Nye is toch ook een theatraal merk net als Kryolan. Dus dan kan de Banana powder toch ook slecht zijn voor je huid wanneer je het voor een langere periode draagt als de Anti-Shine powder slecht is op die manier?
Hm.. niet eens over nagedacht. En over beide poeders hoor ik niks slechts eigenlijk haha. Ik heb trouwens al een keuze kunnen maken voor de la femme blushes: Peach Coral Redwood Mocha Misty Plum Met z'n vijven passen ze dan op één rij in m'n z palette. Nu nog even wachten op m'n zorgtoeslag en ik kan bestellen. :D Edit: Oh kak, Misty Plum is niet op voorraad. Dan wordt het nog wat langer wachten. :( Misschien dat de occ stained gloss dan ook te krijgen is.
 

Innatchka

Well-known member
Ben Nye is toch ook een theatraal merk net als Kryolan. Dus dan kan de Banana powder toch ook slecht zijn voor je huid wanneer je het voor een langere periode draagt als de Anti-Shine powder slecht is op die manier?
Klopt..maar ze hebben daar ook een variatie van licht to zwaar. Je zal veel verschillende settings hebben waarop de keuze in makeup wordt gebaseersd: toneel of geen toneel, voor de camera of niet. Maar ben verder geen toneel expert haha..ze gebruiken vast ook af en toe MAC;) Dit is een losse poeder dat heel licht is, ik ervaar daar verder geen problemen mee. Anti shine middelen zijn meer geconcentreerd. Er zitten wel een paar 'slechte' ingrediënten in had ik gelezen..dus wie weet krijg ik op lange termijn wel last van. Hoop het niet!
 
Top