MAC in the Netherlands?

Fulkii

Well-known member
Oh wat gek ik heb er net nog 3 gekocht voor meiden op een ander forum! Een van hen had gebeld en er 3 apart gelegd
greengrin.gif
En daarom waren ze waarschijnlijk op toen ik er was, want toen ik belde waren er inderdaad nog 3 :)

Corally

Well-known member
O trouwens, als ik al die dingen ga bestellen, doe ik het via myus.com. Ook daar wordt je zwaaaar afgezet, ($40 minimum verzendkosten), en als je het via Sephora.com alleen zou doen dan kost het je zowiezo meer dan 35 dollar alleen al aan verzendkosten en invoerrechten etc., en dan heb je maar 1 product :s. Dus dan bestel ik liever meteen allemaal andere makeupdingen waarvoor ik normaal ook invoerrechten zou moeten betalen als ik het rechtstreek naar nederland zou laten verzenden(Anastasia Beverly Hills,Colourpop)  Dus $04 dollar is nog steeds belachelijk hoor, maar beter $40 aan verzending en dan ook nog eens een heleboel andere douane kosten besparen. Maar ik zit nu nog te wachten tot de liquid lipsticks van ABH weer op voorraad komen, daar wil ik er 2 van en ik denk ook 1 of 2 van de highlighters
Hoef je dan geen douanekosten te betalen als je die 40 dollar verzendkosten betaald bij Myus? Of begrijp ik je nu verkeerd? Ik vind het echt zo stom dat Make-up geek en Colourpop hier niet gewoon verkrijgbaar zijn.
Hahah ja ik zag haar wel eens op instagram voorbij komen op andere accounts die ik volg, maar pas toen die highlighter uitkwam kwam ik erachter dat ze heel populair is blijkbaar, maar idd ook niet echt mijn persoon om videos van te kijken/volgen etc. Ja Diva antics zou mat heel mooi zijn, maar met deze finish is ie ook heel mooi hoor, juist doordat het een beetje fel is. Alleen zag hij er wel anders uit dan in de winkel toen ik hem vandaag opdeed :s Nee Self-aware was niet echt flatterend bij mij, zowiezo veeels te licht (ben getint-medium van huidskleur) voor mij, maar het is denk ik een kleur die bij mij weinig mensen echt mooi zou zijn. Heel geel ook inderdaad. Nee dat doen ze normaal echt niet, maar ik zei dat ik er echt binnen een uur zou zijn en dat was ik ook (ze schrijven ook echt de tijd op). Van de kerstcollectie wil ik eigenlijk maar 3 dingen hoor, de EDSF's en Evening Rendezvous, maar daar ben ik wel heel enthousiast over :D Ik probeer echt echt echt te minderen en niet op te gaan in de hype van al die makeup merken, al die miskopen van de afgelopen jaren en makeupproducten die ik amper aangeraakt heb, hebben zich echt opgestapeld! Dus hoe erg ik ook van makeup hou, probeer ik echt zoveel mogelijk collecties over te slaan, die fase dat 'ik van elke collectie wel 'iets' moet hebben, ben ik gelukkig allang voorbij :p Van die setjes koop ik eigenlijk nooit wat, want meestal zit er maar 1 ding in die ik echt leuk vind. Alleen die metal crush pigmentsss die haalde ik wel altijd. En inderdaad er zijn zoveel dupes van de meeste dingen, dus ik probeer me echt alleen te beperken tot dingen waar ik echt verliefd op ben zeg maar haha.
Haha alles ziet er in de winkel anders uit volgens mij. Heb regelmatig miskopen gedaan daardoor. Hoop dat je hem nog steeds mooi vind. Ik ben wel aan de lichte kant NC20-25 ongeveer dus Self Aware leek me wel een mooie nude in het begin maar hij begon steeds geler en geler te worden in de swatches dus toen hoefde ik hem niet meer. En een beetje raar van het tijd opschrijven haha maar wel fijn dat die mogelijkheid er in ieder geval er was! En je wilt precies dezelfde dingen als ik dus haha, naja ik wat meer maar zal heus niet alles kopen. :p Ik probeer ook echt veel minder te kopen, maar dat komt ook omdat ik al ZOVEEL heb en ik heb bergen nieuwe en amper aangeraakte make-up in een kast (ja een KAST vol) liggen die ik op marktplaats ga zetten binnenkort. Maar ik geef eerlijk toe: als ik het geld had dan bleef ik nog steeds zoveel kopen hoor. En soms heb ik echt wel moeite om niet alle dingen te kopen die ik wil hebben van een collectie (zo had ik van Macnificent me ook wel Own The Look, Diva Antics en het palette willen hebben). Maar tegenwoordig kan ik ook aardig wat collecties met gemak skippen... een paar jaar geleden kocht ik van elke collectie wel een paar dingen eigenlijk en soms kocht ik wel 10+ dingen van een collectie. Die tijd is wel voorbij gelukkig. Net als bij jou haha.

Sulaika

Well-known member
En wil je zoveel hebben van de kerstcollecties?
greengrin.gif
Ik heb interesse in beide EDSF, Evening Rendezvouz l/s, Warm eyeshadow palette en heeeel misschien de Lip and eye bag Copper en pigment & glitter set Gold. Maar zijn sowieso allemaal maybes totdat er meer swatches/reviews zijn.
smiles.gif
Ik heb al een paar jaar niks gekocht van de kerstcollecties omdat het toch uiteindelijk imo best wel tegenviel (of ik had al dupes) dus wordt wel eens tijd dat ik weer iets koop van een kerstcollectie lol.
De 1ste kerstcollectie komt op 29 oktober uit zag het net bij Debby staan en volgens haar op 28 oktober in de bijenkorf.
Ik twijfel over de 2 EDSF ik wil ze allebei wel hebben maar ben ergens bang dat Oh Darling te licht voor mij is. Misschien dat ik ze toch beide probeer te kopen en als ik het niet mooi vind op marktplaats zet ofzo. Ik wil ook een color drenched pigment die teal kleurige. En 3 lipsticks please me, all fired up (staat op mn wishlist dus dan maar in speciale verpakking kopen) en Evening rendevouz.....En dan maar hopen dat ik er op tijd bij zal zijn!!! En van de overige 2 kerstcollecties hoef ik niks.

Sulaika

Well-known member
Ik heb al een aantal keren bij Makeup Geek besteld en vind de bezorgkosten echt meevallen hoor net als LimeCrime. 17 dollar ofzo. Ik bestel vaker wat bij hun en bv. bij MUG heb ik 4x wat besteld en moest 2x keer extra aan de deur betalen en 2x dus niks. Ik heb het idee dat ze je pakketje er niet altijd uit pikken om extra te betalen hier bij de duane.

Corally

Well-known member
Toevallig zag ik dat net op Beautyscene. Had eigenlijk niet verwacht dat deze kerstcollectie deze maand al zou komen.. En sinds wanneer zijn de EFSF ZO DUUR? :shock: Een prijsverhoging had ik wel verwacht maar dacht dat het iets van €30 zou zijn.. Een toevoeging op mijn verhaal hierboven: de prijsverhogingen helpen ook mee aan het minder kopen van MAC. :eek:hboy: Ik hoop nu eigenlijk stiekem dat de gouden EDSF bijna hetzelfde is als WOG en dat die andere te donker is voor mij als highlighter. Scheelt weer 70 euro. :lol: Die tealkleurige colourdrenched pigment lijkt me ook wel mooi idd maar ik ga die sowieso skippen, 23 euro voor 1 oogschaduw vind ik echt teveel. Ik heb het idee dat jij over het algemeen de collecties wel op tijd ziet op de site dus volgens mij gaat het je wel lukken! Ik twijfel of het mij gaat lukken, heb het zo druk met school en alles. Ik mis elke mac launch tegenwoordig.. En het zal best dat de verzendkosten bij MUG wel meevallen (vind 17 dollar nog aardig wat trouwens) maar ik wordt er vrijwel altijd uitgepikt door de douane dus ik wil onder de 22 euro blijven zitten om douanekosten te vermijden. En aangezien ik vrijwel alle oogschaduws en een boel pigments wil hebben ga ik hier niet eens aan beginnen. xD

Sulaika

Well-known member
Ik heb nog geen EDSF dus ik wil er zeker 1 hebben....maar welke? Ik hoop dat er snel swatches zullen zijn, in US komt t de 23ste uit dus ik wacht eerst op wat swatches. Vind 34,50 ook duur hoor, zeker nu jij zegt dat ze eerst 30 euro waren wtf....ze zijn gek!

Corally

Well-known member
Nee ik had verwacht dat ze rond de 30 euro zouden zijn deze keer, ze waren eerst iets van 27 euro. 34,50? Gestoord, I tell ya! Wel apart trouwens dat de tijd dat een collectie in amerika uitgebracht wordt en hier uitgebracht wordt steeds korter wordt. Ik heb die swatches van hun nodig om m'n keuze te maken haha! En hierdoor zijn er de laatste tijd veel minder goede swatches/reviews als je gaat bestellen... die komen dan vlak nadat je al besteld hebt. :pooh:

Sulaika

Well-known member
Wauw! Eerst rond 27 euro Nu ben ik aan het twijfelen of ik er echt 1 nodig heb. Ja als de collecties zo dichtbij de US zitten dan ga ik ook minder kopen want ik wil meestal toch echt wat swatches zien. Heb net trouwens slecht nieuws gehad Ik had een kennis die in Amerika woonde, en wilde dus binnenkort wat bij MAC bestellen daar om bij haar af te leveren zodat zij het weer naar mij zou doorsturen. Nu werkt ze ook dus word het moeilijk voor der....ik baal zo! Weet 1 van jullie iemand die dat doet en betrouwbaar is? Anders ben ik geneigd eenmalig die Myus te gebruiken maar vind het zo duur. Die kennis van mij heeft t een keer voor me gedaan en het was maar 11,75 dollar om naar mij door te sturen. Had haar ook gezegd de bon van de doos te halen dus moest ik ook niks betalen aan de deur. Pfffff ik baal ontzettend.

Corally

Well-known member
Ah das balen! Maarja nu is het echt niet veel goedkoper om MAC zo te bestellen hoor, de dollar en de euro staan bijna gelijk en met verzendkosten erbij ben je net zo duur uit als je het gewoon hier zou kopen. Een paar jaar geleden was het zoveel goedkoper. Volgens mij stond de dollar toen heel laag, en de verzendkosten waren veel minder dan nu. Ik heb het weleens gedaan als ik wist dat ik van meerdere collecties wat wilde hebben, ook dit jaar nog, maar het is nu meer het gemak dat ik zelf niet hoef te stalken dan dat ik goedkoper uit ben ofzo.Baal ik wel van hoor! Was wel fijn om elk mac product voor een paar euro minder te scoren (inc. verzendkosten). Maar als jij het zelf besteld dan maakt het toch niet uit dat zij nu werkt? Als zij het zelf zou bestellen wel.

Corally

Well-known member
Heb net Karen's video bekeken en Shaft of gold is te donker me om als highlighter gebruiken! YAY! :haha: Scheelt weer 35 euro. :lol: Oh Darling is wel heeeel mooi. En volgens mij is die anders dan WOG *fingers crossed*.

Fulkii

Well-known member
Heb net Karen's video bekeken en Shaft of gold is te donker me om als highlighter gebruiken! YAY!
girlhaha.gif
Scheelt weer 35 euro.
lol.gif
Oh Darling is wel heeeel mooi. En volgens mij is die anders dan WOG *fingers crossed*.
Ow zijn de reviews er al!! Ik ga meteen kijken! Karen heefteen soortgelijke (maar niet dezelfde) huidskleur als ik :D

Fulkii

Well-known member
Ow zijn de reviews er al!! Ik ga meteen kijken! Karen heefteen soortgelijke (maar niet dezelfde) huidskleur als ik :D
Hmmm het is niet zo een heel uitgebreide review helaas, en Shaft of Gold (die naam HAHA) vind ik een beetje oranje achtig ogen. Maar ik denk dat die lichtere huidjes niet zou misstaan, maar miss dan wel als een shiny blush/bronzer

Fulkii

Well-known member
Anders ben ik geneigd eenmalig die Myus te gebruiken maar vind het zo duur. Die kennis van mij heeft t een keer voor me gedaan en het was maar 11,75 dollar om naar mij door te sturen. Had haar ook gezegd de bon van de doos te halen dus moest ik ook niks betalen aan de deur. Pfffff ik baal ontzettend.
Jaaaa ik las het ook op Beautyscene 34,50 euro! Ik dacht ook WTF. Zelfs die van Anastasia zijn goedkoper! Ik heb wel familie in Amerika zitten, maar ik vind het zo stom om dan makeupbestellingen te doen en dit dan naar hen door te sturen, het is niet dat ik ze elke dag spreek ofzo. Ik heb het wel 1x gedaan met ene kwastenset van Sonia Kashuk (die paarse holiday set), die kon je alleen bij Target afhalen in de winkel dus ik had echt geen andere keuze. Maar ik zit nu eigenlijk weer te overwegen om het alsonog te doen, want ik heb myus.com min of meer afgezworen, want $40 is ook gewoon belachelijk, maar door de omschrijving van de items,betaal ik dan geen invoerrechten meer enzo, al heb ik wel een keer fikse bedragen betaalt hoor, boven op de verzendkosten. Maar zelfs dan kwam ik als ik terugrekende toevallig goedkoper uit doordat de items die ik had besteld nou eenmaal gewoon duurder zouden zijn. Maar da gold zeker niet elke keer. Ja wat betreft ma zijn de lipsticks eignelijk het enige die daar echt altijd $16 zijn, de rest vind ik inderdaad ook niet bijzonder goedkoper, zeker nu de euro niet veel meer waard is dan de dollar inderdaad.

Corally

Well-known member
Hmmm het is niet zo een heel uitgebreide review helaas, en Shaft of Gold (die naam HAHA) vind ik een beetje oranje achtig ogen. Maar ik denk dat die lichtere huidjes niet zou misstaan, maar miss dan wel als een shiny blush/bronzer
Nee niet heel uitgebreid maar voor mij wel al genoeg om SOG uit te sluiten. Ik vind de finish van edsf echt veel te shiny voor blush/bronzer en ik heb ook nog eens een vette huid dus ik zal het nooit daarvoor gebruiken. Die warm palette viel ook een beetje tegen dus denk dat ik alleen Oh Darling en Evening Rendezvouz ga kopen van de kerstcollecties.

Sulaika

Well-known member
Ah das balen! Maarja nu is het echt niet veel goedkoper om MAC zo te bestellen hoor, de dollar en de euro staan bijna gelijk en met verzendkosten erbij ben je net zo duur uit als je het gewoon hier zou kopen. Een paar jaar geleden was het zoveel goedkoper. Volgens mij stond de dollar toen heel laag, en de verzendkosten waren veel minder dan nu. Ik heb het weleens gedaan als ik wist dat ik van meerdere collecties wat wilde hebben, ook dit jaar nog, maar het is nu meer het gemak dat ik zelf niet hoef te stalken dan dat ik goedkoper uit ben ofzo.Baal ik wel van hoor! Was wel fijn om elk mac product voor een paar euro minder te scoren (inc. verzendkosten). Maar als jij het zelf besteld dan maakt het toch niet uit dat zij nu werkt? Als zij het zelf zou bestellen wel.
Het gaat niet om ze goedkoper te krijgen. T zijn producten (kleuren) die ik hier niet kan krijgen.
Dit is mn USA lijstje: Del Rio ls, Peachstock ls, Quite Natural paint pot, Spice lipglass, Rose Gold pigment en Costa Riche eye khol. En ik wil ze zo graag hebben
weeping.gif

Sulaika

Well-known member
Heb net Karen's video bekeken en Shaft of gold is te donker me om als highlighter gebruiken! YAY!
girlhaha.gif
Scheelt weer 35 euro.
lol.gif
Oh Darling is wel heeeel mooi. En volgens mij is die anders dan WOG *fingers crossed*.
Ik ga ook meteen kijken...ben benieuwd!

Corally

Well-known member
Het gaat niet om ze goedkoper te krijgen. T zijn producten (kleuren) die ik hier niet kan krijgen. Dit is mn USA lijstje: Del Rio ls, Peachstock ls, Quite Natural paint pot, Spice lipglass, Rose Gold pigment en Costa Riche eye khol. En ik wil ze zo graag hebben
weeping.gif
Ah ok. Sinds wanneer zijn deze niet meer te krijgen. :blink: Quite Natural, Peachstock en Spice (laatste spice!) zijn trouwens nog op de Douglas site te koop! Ik heb even gekeken voor je. Misschien dat op de Bijenkorf site ook nog dingen te krijgen zijn.